Baringo! Nytt tänk i Gävle!

Publicerat: 2009/05/23 i Design, företagande, Ledarskap
Etiketter:,

DSC02481

Lustigt! I detta vackra hus bodde jag i mitten av -70-talet. I samma hus i en underbar takvåning huserar idag designbyrån Baringo. Här hade jag ett möte bokat.

Besöker Gävle. När jag kliver av X-tåget väller doften av kaffe från Gevalia in över perrongen. Det luktar underbart! Denna dag har jag ett möte med Almi och ett möte med Baringo. Kul att få några timmar i min ”gamla hemstad”. Det blir ett underbart möte med ungdomarna som driver designbyrån Baringo. Att få möta företagare som består av 10-12 unga entreprenörer som tror på det de gör, gör saker rätt, är orädda etc. berör.

Vi har ett mycket konstruktivt möte och jag lär mig massor om hur de ”nya” entreprenörerna tänker och designar.

Salute Håkan Carlberg 

Kommentera

