En liten gosse ifrån staden – A little boy from the city – Un ragazzo dalla città

Publicerat: 2016/02/05 i Design, företagande, Vardag o natur
Etiketter:, , , , , , , , , , , , ,
H Carlberg Malmö

-Sono un bambino dalla città. I am a little boy from the city. (Malmö – Sweden)

-Jag är en liten gosse ifrån staden

°

° ° °

A song by Pugh Rogefeldt and pictures by HCarlberg

Text&Music: Pugh Rogefeldt – Text vers 1: Bernt Staf

°  °  °

Jag är en liten gosse ifrån staden

som har åkt till landet hela dagen

Jag ska gå till kossorna i hagen

för att se om dom har mjölk i magen

Kor / Cows / mucca H Carlberg

-I will go to the cows in the pasture. -Jag ska gå till kossorna i hagen. -Andrò alle mucche in the pasture. (Häckeberga in Skåne-Sweden)

(Vad ska du göra sen)

Plocka blommor åt en vän

(Sen åker du väl hem)

Aldrig åker jag väl hem

Carl Ludvig i Järvsö 2010

-Catch some perch and whitefish. -Fånga lite abborre och sik. -Catturare qualche pesce persico e coregone.  (Järvsö – Sweden)

Jag ska koka soppa på en spik

fånga lite abborre och sik

Sen när jag är riktigt mätt och rik

ska jag meditera i en vik

(Vad ska du göra sen)

Plocka blåbär åt en vän

(Sen åker du väl hem)

Aldrig åker jag väl hem

Lund Sweden H Carberg

-Skulle alla klockor ringa ding-dong. -Would all the bells ringing ding-dong. -Sarebbero tutte le campane suonare ding-dong.  (Alla cattedrale di Lund – Svezia. Cathedral of Lund – Sweden)

Skulle alla klockor ringa ding-dong

Skulle alla bilar tuta tut-tut

Skulle alla hjältar slås och stenas

Ja, skulle mitt kalas bli en arena

(Då åker du väl hem)

Nej, till öknen gick jag sen

(Vad gjorde du väl då)

Stack mitt huvud i det blå

H Carlberg - Flowers in the sky

– Stack mitt huvud i det blå. -Stack my head in the blue . -Stack mia testa nel blu . Flowers in they sky! – Scania – Sweden.

Salute Håkan Carlberg

Kommentera

