Veronica Maggio and Håkan Hellström – Sentimental and wonderful music / Musica sentimentale e meraviglioso / Känslosam och underbar musik

Publicerat: 2016/04/06 i Design, företagande, Vardag o natur
Etiketter:, , , , , ,
Håkan Hellström & Veronica Maggio

Music creators / Musikskaparna /Creatori di musica, Håkan Hellström & Veronica Maggio

In English see down!

Två av Sveriges mest magiska artister släppte skivor under den tidiga våren 2016 med bara några veckors mellanrum. Veronica Maggio och Håkan Hellström, artister med så mycket känsla i sitt låtskapande, texter som berör och som går rakt in i hjärta och hjärna. Veronica och Håkan har röster som förstärker både text och musik.

För några år sedan gjorde Veronica och Håkan en låt tillsammans, helt magiskt. Låten ”Hela Huset” är skriven av Veronica Maggio. Båda är verkligen känslosamma och så underbara. Kanske erövrar Håkan världen i och med sina konserter senare i april i New York. Tack Veronica och Håkan för er underbara och känslosamma musikdesign!

Veronica Maggio o Håkan Hellström

Music creators / Musikskaparna /Creatori di musica, Håkan Hellström & Veronica Maggio

In English

Two of Sweden’s most magical artists release records during the early spring with only a few weeks apart. Veronica Maggio and Håkan Hellström, artists with so much feeling in his music creation, texts that concern and that goes straight to the heart and brain. Veronica and Håkan have voices that enhances both text and music.

A few years then did Veronica and Hakan a song together, absolutely magical. The song ”Full House” is written by Veronica Maggio. Both are really emotional and so wonderful. Maybe Hakan conquer world with his concerts later in April in New York. Thanks Veronica and Hakan for your wonderful and emotional music design!

Here the song’s chorus:

Everything is fine now
Walking around in tshirt and tired
Sitting on the piano between bottles, glasses and cigarette butts
Close my eyes until I glimpsed happiness and I know everything is fine now
Everything is fine now

°  °  °

Hela Huset

°  °  °

Min bleka kind är svart av smink
Hör hela huset sova tungt
Finns inget jag behöver som är någon annanstans
Jag skulle kunna dö nu, med kinden mot din hals
Jag reser mig ur våran säng, lämnar dig sovande min vän
Jag smyger över golvet, ser solen stiga upp
I samma stund så vet jag att allting har ett slut

Allt är för bra nu
Går runt i t-shirt och är trött
Sitter på pianot mellan flaskor, glas och fimpar
Blundar tills jag skymtar lyckan och jag vet att allt är för bra nu
Allt är bra nu

Festen har dött för längesen
Soffan har blivit till en säng
Jag lånar någons stövlar i storlek 45
Går ut igenom dörren och där är sommaren
I gräset sover någon än, ser ganska obekvämt ut men
Jag knäpper några bilder och skrattar för mig själv
I samma stund så vet jag att allting har ett slut

°  °  °

In the grass - Hcarlberg HCG2012

”I gräset sover någon än, ser ganska obekvämt ut” – ”In the grass sleeping than anyone, looking rather uncomfortable out” – ”Nel sonno erba di chiunque, guardando piuttosto a disagio fuori”

Salute Håkan Carlberg

Kommentera

