Sure, it’s nice to delight any – Visst är det skönt att glädja någon

Publicerat: 2016/07/15 i Design, företagande, Vardag o natur
Etiketter:, , , ,
Glädje HCG 2013

Glädje – Gioia – Happiness

Visst är det skönt att glädja någon 

In English see down!

Bor på ett vackert hotell i Helsingborg en natt. Äter en god frukost. Samlar mig inför en intervju. Lämnar mitt hotellrum och checkar ut. När jag går från receptionen ser jag en bokhylla full av just böcker. Jag har ett exemplar av min bok ”Dikter vid havet Mare Ligurie & Andra stunder” i min väska. Jag bestämmer mig för att fråga den trevliga receptionisten om jag kan lämna ett exemplar av min bok. Hon ler, blir glad och svarar att de absolut vill ha min bok! Jag signerar den och skriver helt kort en hälsning till hotellets personal och gäster. Receptionisten bläddrar snabbt genom boken och säger att den här skall jag läsa. Jag tackar och bär med mig en positiv känsla resten av dagen, så underbart att kunna glädja någon.

 

Sure, it’s nice to delight any

In English

Staying at a beautiful hotel in Helsingborg for a night. Eat a good breakfast. Collecting myself for an interview. Leaving my hotel room and checking out. When I go from the front desk, I see a bookshelf full of books precisely. I have a copy of my book Poems at Sea ”Poetry by the sea Mare Liguria & Other moments” in my bag. I decide to ask the nice receptionist if I can leave a copy of my book. She smiles, is happy and says that they absolutely want to have my book! I will sign it and write a brief greeting to the hotel staff and guests. The receptionist are browsing quickly through the book and says -This should I read. I thank, and carry with me a wonderful feeling rest of the day, so wonderful to be able to please anyone.

Carlberg, Håkan - Dikter vid havet Omslag

The book

Mumford & Sons – I´m on Fire

Salute Håkan Carlberg

Kommentera

