moterosso-al-mare-2007

Semester! Kan vara en sommar vid Mare Ligure med många sköna stunder och tid att läsa en bok.  -Summer at Mare Ligure, many beautiful moments and it has become time to read a book. – Estate al Mare Ligure, tanti bei momenti e è diventato tempo di leggere un libro.

SOMMARLÄSNING

 

Sommaren går och kanske har du en sen semester och ledighet kanske på en vacker varm strand, kanske sittandes på en bergstopp eller i en skön stol i en trädgård. Det är dags att koppla av arbetslivet och bara vara. Varför inte bryta av  med en bok!

Carlberg, Håkan - Dikter vid havet Omslag

Bokens framsidaen bild (en stund)  från den lilla staden Levanto i Ligurien, Italien.

Denna bok ” Dikter vid havet Mare Ligure & andra stunder” handlar om livets alla stunder, kärlek, om dagar och stunder i Ligurien med vandringar i berg, en annorlunda middag med vännerna i Levanto, att bli lämnad och många fler stunder. Boken består av noveller, dikter och bilder. Jag presenterade min bok vid Bokmässan i Göteborg hösten 2014. Min släkting, författaren Bo Bergman spelar en roll i mitt skrivande liksom min far, Bengt W Källman, som var konstnär och även han skrev dikter. Just nu är jag i färd med att hitta finansiering för att trycka min senaste barnbok ”STUNDER berättelser från Järvsö” som nu finns i tryckfärdigt skick. 2010 gav jag ut en barnbok ”Frida och måntrappan. Nedan kan du läsa ett par recensioner av min bok ” Dikter vid havet Mare Ligure & andra stunder”.

Önskar dig en skön ledighet, en ledighet som

ger dig energi, kraft och massor av glädje.

Boken hittar du på:

Bokus – Pris: 113 kronor

http://www.bokus.com/bok/9789175176178/dikter-vid-havet-mare-ligure-andra-stunder/

cdon.com – Pris: 116 kronor

http://www.cdon.se/böcker/håkan_carlberg/dikter_vid_havet__mare_ligure_%26_andra_stunder-27759944

Recito Förlag – Pris: 99 kronor

http://www.litenupplaga.se/1322

°

Här ett par läsares kommentarer om min bok:

°

”Under de senaste dagarna har jag haft sällskap med din bok. Jag har läst den med stort intresse och har funnit den underhållande och spännande med ett så variationsrikt innehåll.” – Daniele

° ° °

«Din bok, Dikter vid havet Mare Ligure och andra stunder, fick följa med till Kanarieöarna som enda litteratur och det räckte väl. Jag kunde inte sluta läsa, utan sög i mig hela alltet från pärm till pärm, där under solen. Jag kastades mellan hopp och förtvivlan, ångest, dödslängtan och livshopp under tiden jag försökte sätta in din berättarstil i någon känd genre…..Men du har ditt egna personliga sätt att skriva så varje kapitel har sin egen genre. Du skriver flytande och lätt med knorr i varje slutstavelse och de egenhändiga fotografierna passar var och ett på pricken, till kapitlen, dikterna, uppmaningarna….you name it.»

Och en italiensk låt om livet:

Max Gazzè – La Vita Com’è

Dikter vid havet Mare Ligure Håkan Carlberg

Dikter vid havet Mare Ligure & andra stunder  –   Författare: Håkan Carlberg

Salute Håkan Carlberg

Kommentera

